ANUNȚ! Am afişat rezultatele, subiectele şi baremele.
Felicitări tuturor participanţilor!
CONCURSUL JUDEŢEAN „MICA OLIMPIADĂ DE INFORMATICĂ” pentru elevii claselor III-VIII și SIMPOZIONUL JUDEȚEAN cu tema ”Competențe digitale și programare creativă – o abordare integrată în gimnaziu”, sunt activități organizate în cadrul PROIECTULUI EDUCAŢIONAL JUDEȚEAN ”Învață de mic să utilizezi calculatorul”, ediția a XIX-a, 19 mai 2018, aprobat in CAEEJ Argeș pentru anul scolar 2017-2018, semestrul al II-lea, pozitia 96, organizat de Școala Gimnazială "Mircea cel Bătrân" Pitești.
Atasat aveti regulamentele de organizare a concursului și simpozionului, fișele de inscriere.
ARGUMENTUL PROIECTULUI
Fiecare copil ar trebui să beneficieze de oportunitatea de a învăța bazele informaticii încă din școala primară. În stadii avansate ale educației, ar trebui să fie capabili să se specializeze pe această disciplină.
Orice societate informatizată are nevoie de tot mai mulți specialiști în domeniul IT&C care să fie capabili să programeze/să utilizeze eficient calculatorul pentru a simplifica munca, pentru a cerceta sau a experimenta. Cum tinerii români s-au dovedit competitivi, atât în țară, cât și în străinătate, considerăm că activitățile din acest domeniu sunt bine venite, confirmând și totodată crescând performanța acestora.
Pentru elevul de azi, calculatorul are din ce în ce mai puține secrete și este utilizat mai mult pentru jocuri și Internet. De aceea considerăm acest proiect o provocare pentru elevii din ciclul primar și gimnazial care trebuie să demonstreze că știu să utilizeze calculatorul, că sunt familiarizați cu aplicațiile, că sunt creativi și inventivi în realizarea unor produse sau a unor mici programe și nu în ultimul rând că sunt pregătiți pentru viitor.
Tema simpozionului este o abordare integrată a predării informaticii în gimnaziu, investighează diferitele metode de predare a competențelor digitale și lansează o provocare pentru profesorii de informatică de a găsi soluții creative, eficiente, novatoare pentru a-i înzestra pe copii cu un set complet de competențe și cunoștințe, de a-i învăța bazele informaticii, incluzând programarea, în completarea competențelor ce țin de alfabetizarea digitală și tehnologia informației.
Și iată cateva imagini surprinse în timpul probelor de concurs, precum și capturi de ecran cu rezolvari inedite... ale elevilor pasionați de Scratch!
Campurile indicate cu * sunt obligatorii. Codul HTML nu este permis in interiorul mesajului.